sobota, 24 lutego 2018

Nowa Dacia Duster 2018

Pojawiła się w końcu kolejna dość "mocno" przestylizowana Dacia Duster model 2018. Technologicznie model nie przeszedł wielu zmian natomiast zmiany zewnętrzne jak i wewnętrzne wizualne muszę powiedzieć w większości zaskoczyły mnie pozytywnie. Jest jedna rzecz która po zmianach mi się nie podoba - nie przypadła do gustu - to przekombinowana tylna część nadwozia patrząc z boku od słupka pomiędzy drzwiami do tyłu auta. Za wysoko jak dla mnie pociągnięta linia boczna okien która sprawia wrażenie że autko stało się niższe i dłuższe mimo iż naprawdę różnice sięgają 2 - 4 cm. Nowy Duster stracił jakby trochę swojego pazura - ale to moje osobiste odczucie.


Inne zmiany zewnętrzne to zmieniony tył samochodu z rzucającymi się w oczy światłami a'la Jeep Renegade :) - czemu takie podejście? Nie wiem ale bardziej podobała mi się poprzednia wersja Dustera 2017. Ogólnie tył był "masywniejszy" taki z pazurem - nie wiem jak to określić ale bardziej pasował do autka jak Duster:



Przód - i tu lekka zmiana dół podszybia przesunięty do przodu o ponoć 10 cm czyli bardziej pochylona szyba przednia która to zmiana powoduje (ponoć) ciut cichsze opływy powietrza podczas jazdy. Zmieniono przetłoczenia maski - trochę przypomina mi Peugeota 3008 i dodano jakies osłony przed przednim słupkiem - ciekawie wyglądają.



Największe zmiany jednak nastąpiły w środku - nowy kokpit i dłuższe siedzisko foteli o 2 cm. Klimatyzacja automatyczna i według mnie fotele odsunięte od siebie o jakieś 3 cm no może więcej. Zmieniono system podnoszenia/regulacji fotela - w nowym Dusterze podnosi się wyżej jednak jak dla mnie przy 176 cm wzrostu za wysoko - żonie cit niższej już to pasowało. Mi głowa prawie dochodziła do podsufitki a górna krawędź szyby była za nisko tak jak i lusterko - jakoś tak niewygodnie.

Ogólnie super jak na budżetowe auto. Mnie przypada bardziej wersja Comfort niż Prestige ale to za sprawą dodatków kolorystycznych (pseudo metali - zewnętrznie) - lusterka, relingi osłony zderzaków, alufelg 17" na rzecz 16" stalówek. Moja skonfigurowana jednak wersja Comfort uzupełniona o podłokietnik, autoalarm, kamerą cofania z zestawem MediaNav Evolution, pakietem Adventure- wyszedł tylko jakieś 1000 PLN taniej od wersji Prestige. I mamy mały dylemat rodzinny co wybrać. W obu modelach różnice to także wyświetlacz komputera pokładowego ciut uboższy w Comforcie o niebieskim zabarwieniu niższe wysokości - w Prestige czarne tło białe piktogramy.

Mamy jeszcze chwilę by wybrać naszą wersję - a na razie tak wygląda moja pani która wybierała pomiędzy Dacią Sandero Stepway a Dusterem - tu w poprzedniej wersji z 2017 roku:


A miało być takie małe kompaktowe autko segmentu crossover ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz