niedziela, 18 listopada 2018

Uwolnienie Media Nav Evolution

Kiedy kupiliśmy auto chyba za dużo oczekiwałem po zainstalowanym w nim radyjku Media Nav Evolution w stosunku do zawartych informacji w instrukcji obsługi czy na stronie firmowej www.dacia.pl. Liczyłem że skoro mamy taki profesjonalny system nawigacji to będzie można korzystać w pełni z jego możliwości. Niestety sprzęt i jego możliwości są dość mocno okrojone systemowo przez producenta - czemu tak się dzieje nie wiem. Zależało mi przede wszystkim na funkcji TMC czyli o informacjach drogowych, o korkach, wypadkach czy robotach drogowych. Niestety z jakiejś przyczyny nie mamy jako klienci dostępu do tej funkcji - nie posiadamy licencji na działającą w Polsce taką bardzo przydatna funkcję.


Nie ma legalnego sposobu na to by funkcja ta zadziałał w naszym radyjku. Próbowałem uruchomić TMC bez ingerowania w oprogramowanie system ale wszelkie próby kończyły się niepowodzeniem. Ale zapaliło się światełko w tunelu czyli informacje zawarte na forum www.daciaklub.pl gdzie po zapoznaniu się z nimi postanowiłem uruchomić tę usługę i móc się z niej cieszyć. Tam też opis i więcej informacji. Po niżej to jak ja to zrobiłem po swojemu. Ponoć na około ale najważniejsze że udało się i działa to i śmiga jak talala:

Jak już wcześniej pisałem dzięki kolegom tu z forum: Januszowi, Zdzisławowi ,Markowi i Józefowi no i Romanowi udało mi się uruchomić TMC. Niestety po:

- uruchomieniu w MICOM TEST (odklikaniu na On) TMC
wchodzimy poprzez podanie kodów. Poprawny kod wejścia w 9.1.3 to 2383, OK, skasowanie numeru, 3748, OK. A na pendrivie trzeba mieć pusty plik mcmtest_activate_4medianav.zip.ini (pozwoliłem sobie zamieścić go spakowanego poniżej) 

- dodawaniu do oryginalnej zawartości plików licencji TMC i braku chęci pracy tej usługi jedynym warunkiem by w tej wersji oprogramowania ruszyła ta funkcja jest uwolnienie naszego sprzętu i zmiana licencji na inną która ma w nazwie _TCM:

paul7 napisał/a:
Kod:
LGe_Renault_ULC_14CY_Primo_FR_13Q4_HM_POI_KML_SPC_JV_TMC_iFRHM@13Q4RenaultULC.lyc
Kod:
LGe_Renault_ULC_14CY_Primo_WEU_13Q4_HM_POI_KML_SPC_JV_TMC_iWEUHM@13Q4RenaultULC.lyc

Jak to zrobiłem?
Zaczynamy od zrobienia kopii zawartości wszystkich oryginalnych folderów Storage Card z naszego Media Nav Ewo i zachowanie ich w bezpiecznym miejscu. 

Przez pewien czas udawało mi się wchodzić do Windowsa kodem 2382, OK, skasowanie numeru, 0965,OK. Niestety pewnego razu radio powiedziało dość i już mnie nie wpuściło do środka w ten sposób. Pomogli koledzy – wykorzystaj pena z ULC_hack. Ściągnąłem spakowany plik ULC_hack.zip (znaleziony tu na forum – dołączyłem go do postu) rozpakowałem go na czystego pendriva dodałem folder o nazwie TMC do którego wrzuciłem 3 licencje TMC naszych dostawców które wrzuciłem do folderu w Storage Card4/NNG/CONTENT/TMC (spakowany plik TMC.zip dołączony do postu) i licencję z _TMC w nazwie do folderu w Storage Card4/NNG/LICENSE – tę wrzuciłem tam dopiero po uwolnieniu sprzętu.

Po przygotowaniu tak pendriwe „pobiegłem do auta”. Uruchomiłem silnik, ruszyło radio i wsadziłem pendriva do gniazda USB i (jak poinformowali mnie koledzy z forum) czekałem aż na ekranie mojego MNEvo pojawi się ekran Windowsa. Trwa to jakiś czas – więc spokojnie. Po pojawieniu się ekranu klikamy w Device i wchodzimy w zawartość folderów naszego sprzętu (tak ogólnie) – tu zaczynamy kopiować zawartość wszystkich folderów Storage Card od tego bez numerka do tego z numerem 4 w nazwie:

Kopiowanie folderów trochę trwa więc by radio się nie wyłączyło operację wykonujemy na pracującym silniku.

Po skopiowaniu naszych oryginalnych plików na nasz przygotowany pendrive ja wgrałem do Storage Card4/NNG/CONTENT/TMC 3 licencje TMC (@paul7 napisał że na jego 2 plikach licencji TMC działa spokojnie – czyli można spokojnie wgrać tylko te dwie z nazwami bez numerków). Po ich wgraniu wyszedłem z Windowsa – i tu są dwie możliwości. Możemy to zrobić poprzez jak napisał mi Zdzisław:
Po skopiowaniu aby wyjść z windy musisz wejść w storage card/system i tam jest ikonka o nazwie cereboot.exe klikasz dwukrotnie na nią i radio wyjdzie z windowsa - może się całkowicie wyłączyć lub uruchomi się ponownie samo. Jeżeli się nie uruchamia włączasz je przyciskiem i już uruchamia się w normalnym trybie - wcześniej wyjmujesz pendrive.

- u mnie tego pliku nie było więc wyłączyłem radio przyciskiem i poszedłem na kawę by przez ten czas radio wyłączyło się całkowicie.

Przegrałem w tym czasie oryginalne pliki na kompa i przygotowałem nowego pena z uwolnieniem radyjka o nazwie upgrade.lgu (PLIK patch 9.1.3) ściągniętego z rosyjskiej strony gdzie uwolnienie MNEvo opisuje Roman i u nas Józef.

Znowu odpaliłem silnik uruchomiło się radio wsadziłem drugiego pendriva z patchem i czekałem aż wgra się jego zawartość.

U mnie przebiegło to dość ciekawie bo pojawiło się okno z zapytaniem czy wgrać – zaznaczyłem OK i rozpoczął się proces upgradu systemu. W pewnym momencie ekran się wyłączył pojawiło się logo i radio wyłączyło się. Włączyło się ponownie i znowu padło zapytanie o upgrade – trochę zdębiałem więc na ryzyko ponownie wyraziłem zgodę na tę operację. Znowu to samo – pojawiły się kafelki przebiegu wgrywania aktualizacji systemu i znowu ekran zgasł logo i radio się uruchomiło – (nie zabijajcie ale nie jestem pewien etapu po logo- czy ono się włączyło samo czy ja je musiałem włączyć UPS). Kiedy pojawiło się znowu pytanie o aktualizację odmówiłem i wyciągnąłem pena.

Uruchomiłem nawigację i sprawdziłem czy z moja oryginalną licencja LGe_Renault…lyc ruszy w końcu TMC – niestety ikona TMC dalej uparcie pokazywała maszt antenowy a nie informacje DUŻEGO RUCHU (czemu oni to tak przetłumaczyli? nie wiem)

Nie chce to nie – i znowu pena z plikami ULC_hack.zip w gniazdo USB, odczekanie aż uruchomi się sam Windows (na chwile przed wejściem dwukropek w godzinie znika i nie miga) ponowne wejście do folderu Storage Card4/NNG/LICENSE i tam usunąłem swoja oryginalna licencje zastępując ją tę znalezioną w necie z _TMC w nazwie. W tym folderze mam też inną licencję którą zamieścił kolega @Dymek w grafice na początku wpisu zaczynająca się iPhone…lyc (ta też dodana w pliku LICENSE.zip poniżej). Wyłączyłem radio i kolejna kawa.
Wróciłem uruchomiłem radio i … jest działa TMC. 

Teraz już tylko „aktualizacja map do najnowszych” i życzę wraz z kolegami miłego użytkowania nawigacji i jak najmniejszej ilości komunikatów drogowych szczególnie tych o wypadkach.
Szerokości.
Podczas przygotowania się do prac nad uruchomieniem tej funkcji korzystałem z informacji otrzymanych od naszych kolegów oraz zawartych:
- na forum daciaklub.pl- Józek957
- na forum daciaklub.pl - @Dymek
- opisu Romana ze strony - DRIVE2.COM

Powyższa instrukcja w wersji pdf do pobrania na moim dysku

5 komentarzy:

  1. Jestem świeżym właścicielem Dustera i właśnie walczę w tym radiem. Intrukcja fajna tylko mam problem ze ściągnięciem licencji. Auto pochodzi z Niemiec i nie mam map dla Polski, chciałem uwlolnić i dać swoje mapy ale nigdzie nie mogę znaleźć potrzebnych plików a rejestracja na forum jest niemożliwa, za każdym razem wywala błąd o złym kodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Których plików potrzebujesz? Odnośniki do plików z licencjami są w tej instrukcji pdf pod adresem na końcu wpisu czyli tutaj: https://drive.google.com/open?id=111RETSLqblnU-0JoWBkJbDs9vQskZmW6 pamiętaj by uwalniać sprzęt odpowiednimi plikami do swojej wersji oprogramowania!!! Pliki są dostępne także na stronie rosyjskiej: https://www.drive2.ru/l/483737013661466712/ jakbys tu czegoś nie znalazł pisz do mnie

      Usuń
    2. Dzięki, uciekły mi linki. Starość nie radość 🤣. Poczytałem trochę o podmianie firmware, trochę mam też doświadczenia z telefonami także myślę że to ogarnę, brakowało mi tylko tych licencji. A jaka radę na rejestrację na forum masz? Nie ogarniam tych kolorowych kwadratów, zawsze błąd wywala.

      Usuń
    3. Slavo - na forum mi piszą że jest OK. Spoko ja też mam czasami na innych stronach kłopoty z tymi kwadratami i tym ich zaznacz zdjęcia z cośtam :).

      Usuń